فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

کسب و کار خود را برای یک فاجعه کامپیوتری آماده کنید

 

amniatkasb

کامپیوترها!

کسب و کار ها و افراد بسیاری به کمک کامپیوتر ها توانسته اند پیشرفت زیادی را تجربه کنند و به همین دلیل به شدت به کامپیوتر ها وابسته شده اند و بدتر از همه این است که خیلی هم به آن اعتماد می کنند و زمانی که برای این جعبه کوچک ساده اتفاقی می افتد عمق فاجعه مشخص می شود. ما انتظار داریم کامپیوتر ها به همان ترتیبی که ما انتظار داریم کار کنند اما وقتی که کامپیوتر شما بالا نمی آید و از اطلاعات خود نسخه پشتیبانی ندارید آنوقت است که متوجه می شوید نباید اینقدر به این جعبه کوچک اعتماد می کردید.

گدشته از اینکه چند بار شرایط تلخ از دست دادن اطلاعات را تجربه کرده ایم و چقدر برای آن آمادگی داشته باشیم. همه ما با درجات مختلفی در خطر از دست دادن اطلاعات خود هستیم هیچ کس نمی تواند ادعا کند که اطلاعات دیجیتالش در خطر نیستند حتی اگر به صورت منظم عملیات پشتیبان گیری را انجام دهد از آنتی ویروس ها و سیستم های امنیتی جدید و قدرتمند استفاده کند و… اما حقیقت این است که هیچ راه ایده آلی برای حفاظت از اطلاعات وجود ندارد کامپیوتر ها قطعات متحرک زیادی ندارند که استهلاک مکانیکی بالایی داشته باشند اما مانند دیگر ماشین های ساخته دست بشر بسیار آسیب پذیرند و همیشه احتمال خرابی آنها وجود دارد ممکن است این خرابی درست قبل از پشتیبان گیری برنامه ریزی شده شما باشد. حتی اگر مشکل فیزیک در کار نباشد ویروس های مخرب فراوانی هستند که ممکن است توسط افراد مختلف به صورت عمدی یا غیر عمدی وارد سامانه کسب و کار شما شوند و اطالاعات ارزشمند شما را مشکل دار کنند و زمانی متوجه شوید که کار از کار گذشته است و  حتی نسخه های پشتیبان شما هم آلوده شده است. حتی ویروس ها می توانند کاری کنند که بازیابی اطلاعات شما غیر ممکن شود پس با همه این حرف ها چه می توان کرد؟ برای کسب و کاری که اطلاعات مشتریان و افراد مختلف را نگهداری می کند لو رفتن یا پاک شدن اطلاعات افراد لطمه بزرگی به اعتبار آن کسب و کار خواهد بود. خوب در پاسخ باید بگویم بهترین دفاع یک دفاع خوب است.

چگونه خود را برای فاجعه کامپیوتری آماده کنید؟
برای بدترین چیز ها آماده باشید

ایجاد یک ساختار درست باید در الویت کاری شما باشد و شخص یا شرکتی که قرار است چنین ماموریتی را برای شما انجام دهد باید از دانش بالایی در این زمینه برخوردار باشد. نسخه های پشتیبان بسیار ارزشمند هستند و در صورت بروز مشکل از ساعت ها دوباره کاری و کار سخت می کاهند. از انجام عملیات پشتیبان گیری در دوره های زمانی مشخص اطمینان حاصل نمایید، برای این منظور ابزار های مختلفی وجود دارد.

بسیار مهم است که لاگ مربوط به نسخه های پشتیبان را بررسی کنید تا اگر در هنگام فرایند پشتیبان گیری مشکلی پیش آمد از آن با خبر باشید. هیچ چیز بد تر از آن نیست که سیستم پشتیان گیری شما درست کار نکند و شما خبر نداشته باشید حتی باید به صورت دوره ای برنامه ای برای استفاده از نسخه های پشتیبان و بررسی دقیق آنها داشته باشید. وقتی که به نسخه های پشتیبان خود مراجعه م..............


موضوعات مرتبط: درس سی و هفت کسب و کار خود را برای یک فاجعه کامپیوتری آماده کنید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:, | 7:31 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon